Skip to main content

Posts

Tip! Ujibakat DFKL2018 Ini Bakat Yang Dicari

Recent posts

(VIDEO) Tergamak Pukul Isteri, Ini Reaksi Orang Awam

Tular video seorang lelaki difahamkan telah memukul isterinya dengan menggunakan bahan keras, topi keledar di tempat awam.

Walau bagaimanapun, wanita yang menjadi mangsa keganasan rumah tangga itu berjaya diselamatkan oleh orang awam.

Lazimnya, masyarakat lebih bersifat berdiam diri apabila berlakunya isu keganasan rumah tangga di tempat-tempat terbuka. Siap rakam dan meraih likes.

Apa yang berlaku sebaliknya telah membuka mata orang awam sedar akan keganasan rumah tangga di tempat awam hendaklah dibendung dengan kadar segera.
BACA: "Kami Hanya Menjalankan Tugas" - Jelas Finalis MPM2018 Selepas Dikecam Netizen Kerana Menggayakan Baju Rekaan Salikin Sidek
Semoga video rakaman ini menjadi kesedaran buat kita semua untuk menjalankan tanggungjawab sekiranya berlaku perkara seumpama ini.

Untuk rekod, laporan statistik keganasan rumah tangga di Malaysia melibatkan wanita sebagai mangsa adalah sebanyak 40 peratus daripada tahun 2010 sehingga Mac 2017 dan statistik PDRM jua memakl…

"Kami Hanya Jalankan Tugas" - Jelas Finalis MPM2018 Selepas Dikecam Netizen Kerana Menggayakan Rekaan Baju Salikin Sidek

Pelbagai reaksi negatif yang dilemparkan kepada finalis Mister Planet Nation Malaysia (MPM2018) selepas satu foto tular di media sosial, malam semalam.

Foto berkenaan memaparkan finalis MPM2018 dalam satu tugasan mereka untuk memperagakan pakaian rekaan pereka fesyen terkenal, Salikin Sidek menjelang acara February Fashion Show yang telah berlangsung pada Ahad lalu, bertempat di Evolve Concept Mall, Ara Damansara.

Pun begitu, foto yang telah mendapat perhatian netizen telah dimuat naik berulang kali beserta kapsyen mengundang kecaman meskipun sikit sahaja yang memberikan komen positif.

Untuk makluman pembaca, busana tersebut hanya untuk diperagakan dan bukan tujuan komersial. Apatah lagi untuk dijadikan pakaian ketika hari raya? Tak lawak ya.
BACA: "Orang Melayu Dah Mula Sedar" Azri Khairuddin
"Kami hanya menjalankan tugas untuk memperagakan koleksi rekaan baju pereka fesyen terkenal, Salikin Sidek.

"Dan koleksi itu bukanlah bertujuan untuk komersial di mana-mana b…

"Orang Melayu Dah Mula Sedar" - Azri Khairuddin

Barber atau tukang gunting rambut lelaki, itu lah antara kerjaya mahupun cabang perniagaan yang menjadi pilihan utama anak muda hari ini.

Sedari dulu lagi, cabang ini sebenarnya dimonopoli oleh golongan bangsa lain.

Pun begitu, pengusaha Uncle Barbershop, Azri Khairuddin, 26, yang juga merupakan seorang finalis Mister Planet Nation Malaysia (MPM2018) tidak ketinggalan untuk merebut peluang yang ada.

"Orang Melayu sudah mula sedar bahawa barbershop dimonopoli oleh golongan bangsa lain, jadi jangan lepaskan peluang.

"Saya pula sebelum ini merupakan seorang graduan Sains Sukan dan bekerja dalam bidang yang sama, tetapi tidak lama kerana kontrak.

"Selepas itu baru terjun dalam bidang perniagaan. Bermula dengan sekadar belajar menjual pomade (minyak rambut) kemudiannya belajar pula menjadi seorang tukang gunting rambut dan akhirnya saya kini sudah mempunyai barbershop sendiri," katanya kepada Sensation2u.

All the way from egypt ..the power of technology..reunite the nati…

Ara Marah Siapa?

"Siapa nak stay , boleh stay .
Siapa nak sokong , boleh sokong .
Siapa nak blah , boleh blah!
Simple
"

Itu lah kapsyen yang dimuat naik menerusi Instagram milik bintang kelahiran program realiti nyanyian Akademi Fantasia 2016, Ara Johari.

Ketika artikel ini ditulis, kapsyen yang dicoret oleh Ara, 20, telah mendapat hampir 20 ribu likes dan lebih 400 pelbagai reaksi daripada netizen di ruang komen IG Ara.

BACA: Naz Don Dikecam Sampai Sukar Tidur Malam
Malah ramai juga yang menghentam kerana menganggap tulisan Ara itu seperti tidak menghargai peminatnya.

Tidak terhenti di situ. Kapsyen Ara telah mengundang perbalahan antara fans dan juga komen bebas pengguna IG.

Amboi3x! Kenapa agaknya tu Ara? Jangan macam tu Ara, hati-hati bila menulis. Dikecam sekali pun kena sabar dan diam. Kalau tak boleh terima juga, delete je komen-komen itu.

Inna Lillahi Wa Inna Ilaihirajiun

Bintang popular sekitar era 80-an, Azmil Mustapha menghembuskan nafas terakhirnya akibat mengalami sakit jantung.

Difahamkan allahyarham meninggal di kediaman rumahnya di Shah Alam pada jam 1 petang tadi ketika sedang tidur.

Untuk rekod, allahyarham, 65, pernah membintangi filem seperti Mekanik, Ali Setan, Suara Kekasih dan Matinya Seorang Patriot.

Industri Pandang Lah Bakat Bukan Rupa Semata-Mata

Sementelah bakat baru di luar sana berhempas pulas mencari sesuap nasi untuk menyara kehidupan diri dan keluarga, datang pula yang cukup pakej lantas diangkat menjadi pelakon utama.

Pedih bukan? Setelah mengharungi banyak ujibakat dan menjadi pelakon sendalan hampir sehari suntuk kemudian di cantas macam itu sahaja.

Jadi, di mana letaknya nilai dan harga diri seseorang pelakon itu sebenarnya? Bakat ataupun rupa paras? Di manakah peluang dan ruang sebenar buat diri sang berbakat itu? Ini lah antara keluhan dan coretan insan bakat baru.
BACA: 4 Tahun Berlakon Baru Dapat Dialog, Azzfar Hargai Watak Kecil
Tidak ketinggalan buat pendatang baru yang sudah empat tahun bertapak di dalam industri lakonan namun di manakah kekurangannya? Dan apakah pula perspektifnya terhadap industri tempatan.
"Saya tidak minta lebih saya cuma mahu industri pandang bakat dan ketengahkan insan yang betul-betul berbakat.

"Banyak pendatang baru di luar sana yang tidak ada rupa tetapi berbakat besar dan h…